NEDEN IMAMLARINIZI MASUM KABUL EDİYORSUNUZ?
Cevap: Tümü Hz. Peygamber'in Ehlibeyti'nden olan Şia Imamlan'nın masum oluşu hakkında birçok delil mevcuttur. Biz onların arasından sadece birine işaret ediyoruz:
Şiî ve Sünnî âlimlerin nakline göre Hz. Peygamber (s.a.a), hayatmin son günlerinde şöyle buyurmuştur:
"Şüphesiz ben size iki değerli şey bırakıyo-rum: Allah'ın Kitabı ve Ehlibeyt'im. Bu ikisi ha-vuzda (Kevser havuzunda) yanima gelinceye kadarasla birbirinden aynlmazlar."1
Burada dikkat edilmesi gereken nükte şudur: Şüp-hesiz Kur'ân-ı Mecid, her türlü hata ve yanlışlıktan gü-vendedir. Göndereni Allah, getireni Cebrail, algilayam Resulullhah (s.a.a) olan bir vahiyde hata ve yanlışlık söz konusu olabilir mi? Oysa her üçünün de masumluğu gü-neş gibi açıktır. Ve bütün Müslümanlar Hz. Peygamber'i vahyi algilamada, korumada ve tebliğde her türlü gü-nahtan masum bilmekteler. Açıktır ki, Allah'm Kitabi böyle gerçek ve sağlam bir masumluga sahipse, bu de-
1- Hâkim, el-Müstederek, c.3, s.138; es-Savaik'ul-Muhrika, 11. bab, birinci fasıl, s.149; Kenz'ül-Ummal, c.l, Bab'ul-İ'tisam bi'l-Kitap ve's-Sünne'de, s.44; Müsned-i Ahmed, c.5, s.182 ve 189'da ve benzeri diğer kitaplarda buna yakm anlamda başka hadisler mevcuttur.
104 Cevaplıyoruz
mektir ki Peygamber'in Ehlibeyti de hertürlü sürçmeden ve yanlışlıktan masumdur. Zira bu hadiste Peygamber'in Ehlibeyt'i ümmetin rehberliği ve irşadı cihetinde Kur'ân'ın dengi olarak gösterilmiştir. Bu da gösteriyor ki onlar da, tıpkı Kur'ân gibi hata ve yanlışlıktan, günah ve batıldan masumdurlar.
Başka bir tabirle; masum olmayan bir kişi veya kişi-lerin Allah'm Kitabi'nm dengi sayilmasimn anlami yok-tur.
Ehlibeyt Jmamlari'mn masum oluşlarının en açıkşa-hidi, Hz. Peygamber'in şu buyruğudur:
"Bu ikisi, havuzda yamma gelinceye kadar asla birbirinden aynlmazlar."
Eğer Peygamber'in Ehlibeyti sürçmelere karşı gü-vende olmazlar ve bazı durumlarda yanlışlığa düşecek o-lurlarsa, hiçbir şekilde batılın sızmasına imkân olmayan Kur'ân'dan ayrılmış, yoldan sapmış olurlar. Oysa Resul-i Ekrem şiddetle bunu reddetmiştir.
Elbette Hz. Peygamber'in sözündeki Ehlibeyt'ten maksat, Peygamber'in bütün nesebî ve sebebî akrabala-rı değildir. Zira onların tümünün sürçmelerden masum ol-madığı bilinen birgerçektir.
0 hâlde Ehlibeyti'nden sadece belli bir grup böyle bir iftihara ulaşmış ve bu makam ve mevki, onlardan ancak sayih bir gruba nasip olmuştur. Onlar da, hiç kuşkusuz Ehlibeyt (a.s) İmamları'dır ki, tarih boyunca ümmetin yo-lunu aydınlatmış, Hz. Peygamber'in sünnetinin ve şeria-tının koruyucusu olmuşlardır.